Medarbejdere

Der undervises som udgangspunkt i fuld fagrække med fokus på at tage folkeskolens afgangsprøver. Skemaerne tilrettelægges ud fra UVM’s vejledende timetal, trinmål og med synlige læringsmål.

Skoleleder

Jesper

Jeg er skoleleder og medejer af Engvang – Den Grønne Skole. Jeg har en bachelor i historie og pædagogik fra Roskilde Universitet samt Diplomuddannelsen i offentlig ledelse. Derudover har jeg en lang erfaring med arbejde i hospitals- og socialpsykiatrien, og inden opstarten af Engvang – Den Grønne Skole var jeg gennem mere end et årti leder på et andet privat skole- og dagbehandlingstilbud.

Som leder på Engvang – Den Grønne Skole vil jeg fastholde og videreudvikle tilbuddet til sårbare børn og unge, der bygger på det stærkest tænkelige faglige fundament i forhold til såvel undervisning som behandling.

Som leder er det mig vigtigt at være synlig for eleverne og de ansatte, da det giver nærhed og nærvær, ligesom det fremmer mulighederne for, at der kan handles hurtigt og relevant, når der opstår nye behov eller ideer til udvikling og fornyelse.

Bestyrelsesformand

Karsten

Jeg er bestyrelsesformand og medejer af Engvang – Den Grønne Skole.

Jeg er uddannet pædagog og har både arbejdet ”på gulvet” og som institutionsleder, inden jeg blev selvstændig. Fælles for mine nuværende virksomheder er at skabe ordentlige arbejdsforhold og grøn bæredygtighed.

Initiativet til at starte Engvang – Den Grønne Skole udsprang af mit kendskab til Jesper og Tine Rasmussen samt egne erfaringer som plejefar med deraf tilknytning til forskellige skole- og dagbehandlingstilbud.

Mine opgaver som formand for bestyrelsen for Engvang – Den grønne Skole bliver i forhold til skolens udvikling ”på de store linjer”. Jeg er en person, der har følerne ude i mange erhvervsmæssige og kulturelle sammenhænge, og jeg vil kunne bidrage med alternative ideer og forslag til aktiviteter og events for skolens elever.

Viceskoleleder

Tine

Jeg er viceskoleleder og medejer af Engvang – Den Grønne Skole. Jeg har en bachelor i geografi og kommunikation fra RUC,  linjefag i matematik, kognitiv uddannelse fra Sankt Hans og er i gang med at tage Diplomuddannelsen i offentlig ledelse. Udover lang erfaring i skoleverdenen som lærer og leder, så har jeg også arbejdet en årrække i socialpsykiatrien.

Det er vigtigt for mig at sikre transparens og løbende dialog om skolens værdier, metoder og drift. Jeg ønsker at bidrage til et dynamisk fællesskab, hvor der er høj faglighed i undervisningen og tid til at møde eleverne med nærvær, tillid, kreativitet og blik for det hele menneske.

Leg, humor, kreativitet og læring hænger for mig uløseligt sammen  og er klare indikatorer for den gode skole og arbejdsplads. 

Pædagogisk leder

Mohamad

Jeg er daglig pædagogisk leder og medejer af Engvang – Den Grønne Skole. Jeg er uddannet pædagog og har siden taget linjefag som lærer i tysk samt didaktik og den grundlæggende lederuddannelse.

Tidligere har jeg arbejdet med boligsocialt arbejde som projektmedarbejder med fokus på unge med anden etnisk baggrund, samt som driftsleder gennem 10 år på et transportcenter med ansvar for jobtilbud for utilpassede unge. Inden oprettelsen af Engvang – Den Grønne Skole arbejdede jeg bl.a. sammen med Jesper på et andet skole- og dagbehandlingstilbud gennem flere år.

På Engvang – Den Grønne Skole vil jeg blandt andet udvikle og kvalificere et skolebehandlingstilbud, hvor samspillet mellem behandling og undervisning er i fokus, og hvor min passion for at prioritere relationerne til de unge og til deres familier og andre omkring dem er en naturlig del af arbejdet.

Lærer

Jesper

Jeg er uddannet lærer fra N. Zahles seminarium med linjefag i matematik og fysik/kemi sikkerhedskursus i håndværk og design samt uddannet svømmelærer.

Jeg har gennem 25 år arbejdet på skolebehandlingstilbud og i folkeskoler med ansvar for de naturvidenskabelige fag og har ført elever til afgangsprøver i mine linjefag samt engelsk, biologi og geografi. Derudover har jeg i en årrække undervist i dansk, engelsk, samfundsfag, hjemkundskab og historie.

På Engvang – Den Grønne Skole står jeg for de naturvidenskabelige og kreative fag, og jeg glæder mig til at bidrage til et undervisningsmiljø, hvor eleverne skal arbejde praktisk og kreativt med alle fagene. Der skal være fokus på innovation og bæredygtighed. Undervisning hænger for mig uløseligt sammen med eksperimenteren og muligheden for at gå undersøgende til værks. Og selv det, der umiddelbart ikke lykkes, lærer vi af.

Derudover er jeg ansvarlig for optimering af og inddragelse af skolens digitale platforme og hjælpemidler, så Engvang – Den Grønne Skole kan tilbyde tidssvarende undervisning og træning af digitale færdigheder.

Jeg bor i Svinninge sammen med min hustru Helle og to fortsat hjemmeboende børn.

Lærerstuderende

Victor

Ved siden af mit arbejde på Engvang – Den Grønne Skole, så er jeg lærerstuderende på Professionshøjskolen i Roskilde, hvor jeg læser linjefag i fysik og kemi, matematik og historie.

Gennem mit relativt korte (arbejds-)liv har jeg opbygget et rimeligt stort kendskab til arbejdet med udsatte unge mennesker, da jeg gennem mit liv har benyttet enhver lejlighed til at tage med mine forældre på arbejde.

Jeg brænder for, at alle mennesker skal have en chance her i livet, også dem som har stødt ind i nogle forhindringer. Jeg tror på, at man gennem åbenhed, tolerance og viden kan skabe plads til os alle i fællesskabet.

Derudover brænder jeg for brætspil og rollespil, da det danner en unik ramme for at mødes om noget fælles tredje, ligesom det er herlig måde at udforske identiteter på.

Pædagogisk assistent og misbrugsbehandler

Michel

Jeg er uddannet som pædagogisk assistent samt bager. Senest har jeg arbejdet på et skole- og dagbehandlingstilbud med elever på mellemtrin og i udskolingen. Før dette arbejdede jeg på en folkeskole med fokus på elever med asylbaggrund. Jeg har været med til at opstarte Engvang – Den Grønne Skole.

Jeg trives ved at indgå i en personalegruppe, hvor der er en kultur præget af faglighed, udvikling af kompetencer og med plads til idéudvikling, humor og kreativitet.

Jeg tror på, at det muligt at give eleverne et tilbud, hvor det at gå i skole og at lære er sjovt, og at det kan gøres personligt nærværende og relevant for den enkelte elev. Her vil jeg særligt bidrage med ideer og muligheder for at koble læring med praktiske opgaver f. eks. ved madlavning samt med ADL-træning. 

Overlærer Emeritus

Bjørn

Jeg er uddannet lærer med linjefag i dansk, idræt og historie. Jeg har arbejdet som lærer og været skoleleder på en folkeskole.

De seneste mange år har jeg arbejdet som lærer på skoler med undervisning af børn og unge med svære sociale- og psykiske vanskeligheder såvel i grupper som individuelt.

Min erfaring har lært mig, hvor vigtigt det er for kvaliteten i det, jeg præsterer, at jeg er en del af et velfungerende arbejdsfællesskab. Når skolens lærere, pædagoger og ledelse møder hinanden med samme grad af tillid og åbenhed, som de møder skolens elever med, bliver vi troværdige rollemodeller.

Jeg har været med i opstarten af Engvang – Den Grønne Skole, hvilket har været en fest, men jeg har nu nået en alder hvor jeg kun arbejder tre dage om ugen.

Social- og specialpædagog og lærerstuderende

Kalle

Jeg er uddannet social- og specialpædagog i 2018 på Campus Carlsberg tidligere Frøbel.

Tidligere har jeg erfaring med én til én autister, lavet socialt arbejde i de såkaldte ghettoområder på Nørrebro, samt lavet frivillige workshops særligt omkring BMX, som er min store interesse.

Engvang-Den Grønne Skole giver mig mulighed for at være på en arbejdsplads, der er placeret lige midt i virkeligheden, og hvor menneskelighed bliver sat i højsædet. Derudover går det hånd i hånd med min interesse for genbrug, bæredygtighed og konstante læringsnysgerrighed.

Jeg brænder for at hjælpe og gør det bedst ved at arbejde individorienteret og have kreativ frihed, samt friheden til at være mig selv.

Privat bruger jeg tid på mine tre børn og min store passion for cykler, og så er jeg til min store begejstring lige blevet tilmeldt læreruddannelsen, som jeg sammen med en kollega tager over e-learning.

Administrativ og økonomisk leder

Kim

Jeg er medejer samt administrativ- og økonomiskleder på Engvang – Den Grønne Skole.

Jeg har Diplomuddannelse i Finans fra bankverdenen og er uddannet i regnskab og HR. Jeg har de sidste mange år arbejdet både som økonomimedarbejder og økonomiansvarlig på to skole- og dagbehandlingstilbud.

Ud over at jeg sætter stor ære i, at der er styr på økonomien, kontrakter og ansættelsesforhold for såvel ansatte som samarbejdspartnere, har jeg altid et opmærksomt blik rettet mod de strukturelle og politiske strømninger, som har betydning for driften af en skole.

På Engvang – Den Grønne Skole kommer jeg – udover mine opgaver som økonomiansvarlig – også til at være være behjælpelig med praktiske opgaver, og jeg bliver således et fast og synligt element i hverdagen på skolen. Her kan jeg også byde ind med min erfaring som fodboldtræner og SUP-instruktør.

Lærer

Laust

Jeg er uddannet lærer og har i menneskealder undervist på såvel folkeskoler som på dagbehandlingsskoler.

Jeg er egentlig gået på pension, man har som pensionist mulighed for at arbejde i det omfang, som jeg har energi og lyst til. Og der mangler fortsat ingen af delene.

Da jeg blev bekendt med oprettelsen af Engvang – Den Grønne Skole var jeg hurtigt ude for at afsøge muligheden for en deltidsstilling på skolen som lærer. Jeg har tidligere arbejdet med Jesper Rasmussen som min daglige leder, og jeg ved derfor, at Engvang under hans ledelse altid vil kæmpe for de svagestes ret og plads i samfundet – et tema der både i mit faglige som politiske arbejde altid har været hjørnestenen.

Lærer

Tobias

Jeg er uddannet lærer med linjefag i dansk, samfundsfag og natur/teknologi og idrætscoach inden for DGI.

Jeg har arbejdet i specialsektoren siden 2004, med erfaring som børneunge konsulent, samt mentor på EUC NVS.

Jeg har en stor forkærlighed for at undervise både inde og udenfor klasselokalet, hvor man kan bringe krop og bevægelse i spil gerne sammen med min interesse for musik.

På Engvang-Den Grønne Skole har jeg fået mulighed for at imødekomme mit ønske om, at mit arbejde også skal være min hobby. Jeg arbejder efter mottoet: ”Det handler ikke om, hvad individet skal, men hvad individet kan” og nyder derfor at tilpasse undervisningen til den enkelte elev.

Pædagog og TR

Charlotte

Jeg er uddannet pædagog med mere end 16 års erfaring. Tidligere har jeg arbejdet på opholdssteder for unge med behov for socialpædagogiske og behandlingsorienteret tilgang. Jeg har kurser bl.a  i mentalisering, LOS, magtanvendelser samt foredrag om forskellige diagnoser og psykiske lidelser. Jeg er uddannet i medicinhåndtering. I januar 2023 er jeg gået i gang med at læse enkeltfag på lærerseminariet.  

På Engvang – Den Grønne skole har jeg fået mulighed for at forfølge en lyst til, at arbejde med unge mennesker i et undervisningsmiljø, hvilket jeg synes er spændende. Her tages højde for dens enkelte sociale, personlige og faglige udvikling. Og hvor behandling og undervisning går hånd i hånd. Jeg bidrager til undervisningen, dels med støtte til de unge, men jeg underviser også med lærernes opbakning og sparring. 

Derudover har jeg sagt ja til at være tillidsrepræsentant på Engvang- Den Grønne skole. 

 Jeg er gift og har tvillingepiger på 13 år.  I min fritid spiller jeg basket ball og træner, samt nyder socialt samvær med venner og familie.  

Lærer

Claus

Jeg er uddannet lærer fra Frederiksberg Seminarium med linjefag i samfundsfag og religion. 

Derudover har jeg en diplomuddannelse i pædagogik og psykologi. 

Jeg har stået for tre forskellige skoleprojekter i Roskilde, hvor jeg har arbejdet med kriminalitetstruede og sårbare unge med diagnoser som autisme, ADHD, angst og skolevægring. 

Som en udløber af de relationer, som jeg fik etableret til de unge, har jeg arbejdet som mentor i Kriminalforsorgen og som støtte-kontaktperson i Roskilde Kommunes ungeafsnit.  

På Engvang – Den Grønne Skole står jeg for undervisningen af afgangseleverne, og jeg glæder mig til i samarbejde med mine kolleger at hjælpe vores elever til at få de bedst mulige karakterer.  

Den vigtigste forudsætning for at lykkes som lærer er at danne brugbare relationer. Den gode relation mellem lærer og elev er vejen til læring og en farbar vej videre i uddannelsessystemet og livet.  

Jeg bor i København sammen med min datter. 

Rengøringsansvarlig

Cecilie

Rengøringsansvarlig, madmor og ansvarlig for morgen SFO’en

Jeg er uddannet bager, og derudover har jeg taget diverse kursuser i rengøring og hygiejne, og endvidere har jeg i mange år arbejdet som pædagogmedhjælper på et opholdssted.

På Engvang – Den Grønne Skole er jeg lidt af en blæksprutte, hvilket passer mig perfekt, da jeg elsker en afvekslende hverdag. Vigtigst af alt er dog at forkæle eleverne og de ansatte med god – og gerne – økologisk mad og lækre rengjorte rammer.

Udover at være blæksprutte på Engvang – Den Grønne Skole, så er jeg også i familie med Jesper, Tine og Victor, så det ligger nok i generne at ville gøre en forskel for omgivelserne.

Skolesekretær og pædagog

Dorthe

Jeg skal på Engvang – Den Grønne Skole varetage opgaver vedrørende dokumentation og skolens årshjul.

Jeg har mange års erfaring fra socialpsykiatrien som pædagog, og har før det haft mit eget opholdssted for voksne med psykiske og sociale udfordringer. Jeg har således erfaringer og forståelse for samspillet mellem private og offentlige instanser, og kan som person godt lide den udfordring, det kan være at finde hoved og hale på regler og paragraffer, hvilket jeg håber at kunne bidrage med i min nye stilling som skolesekretær.

Jeg bor i omegnen af Holbæk sammen med min mand.

Pædagog og misbrugsbehandler

Solyman

Jeg er uddannet pædagog med 6 års erfaring. Tidligere har jeg arbejdet i Roskilde Ungdomsskoles Heltidsundervisning med unge, der af den ene eller anden årsag ikke kunne inkluderes i Folkeskolen.

I 2023 er jeg gået i gang med at tage et HAP-kursus sammen med et par kollegaer på Engvang. HAP er en struktur og en specialiseret behandlingsmetode, som kan anvendes for at forstå de kognitive dysfunktioner, som cannabinoiderne (de psykoaktive bestandele i cannabis) forårsager. Metoden bygger på biokemi, indlæringspsykologi, kognitionspsykologi og socialpsykologi. Når jeg er færdig med kursusforløbet, vil jeg kunne føre samtaler med de unge om deres misbrug på de unges præmisser med henblik på at få dem til at forstå, hvad hashen betyder for deres livsduelighed.

På Engvang – Den Grønne skole bidrager jeg til undervisningen, dels med støtte til de unge, men jeg underviser også med lærernes opbakning og støtte.

Lærer

Yilmaz

Jeg er uddannet lærer fra Holbæk seminarium med linjefag i matematik og samfundsfag. Siden min lærereksamen, har jeg undervist følgende andre fag: Idræt, historie, N/T, religion og har været jobvejleder.

Jeg har igennem 23 år arbejdet på folkeskolen og efterskolen, hvor jeg har undervist elever på indskoling, mellemtrinnet og udskoling, samt har underviste elever med autismespektrum og har ført elever til afgangsprøver i mine linjefag samt idræt, historie og religion. Derudover har jeg været jobvejleder i en periode og klasselærer samt kontaktlærer.

På Engvang – Den Grønne Skole står jeg for matematik, idræt, samfundsfag, historie og religion. Jeg glæder mig til at bidrage til et undervisningsmiljø, hvor eleverne skal arbejde praktisk og kreativt med alle fagene. Der skal være fokus på innovation og bæredygtighed. Undervisning hænger for mig uløseligt sammen med eksperimenterne og muligheden for at gå undersøgende til værks. Og selv det, der umiddelbart ikke lykkes, lærer vi af.

Jeg bor i Holbæk sammen med min hustru og har tre fuldvoksne børn, som er flyttet hjemmefra. Selvom jeg er efterhånden lidt ældre herre, så har jeg stadig et voksent barn inde i mig. Jeg elsker at dyrke sport, være handymand og være sammen med min familie.

Lektor og Agronom

Christa

Jeg er uddannet Agronom og har taget PG for lærere v erhvervsskoler. Jeg har 26 års erfaring med undervisning på en erhvervs- og kostskole. Her har jeg bl.a været kontaktlærer, ansvarlig for skolens dyrehold og så har jeg undervist i alt lige fra biologi og matematik til hvordan man klæder sig på til dagens praktiske arbejde. Jeg har ført elever til eksamen i biologi, matematik, samt afsluttende grundforløbsprøve.

Jeg brænder for at hjælpe unge, som har brug for lidt ekstra tid og støtte.  På Engvang – Den Grønne skole har jeg fået mulighed for netop at arbejde med unge mennesker i et undervisningsmiljø, hvor der er plads til ekstra tid og støtte. Her tages der højde for dens enkelte sociale, personlige og faglige udvikling. På Engvang – Den Grønne Skole underviser jeg elever på mellemtrinnet i bl.a matematik, madkundskab, N/T og billedkunst.

Jeg er bor i Ringsted, er gift og har 2 drenge, hvoraf 1 stadig bor hjemme. Min fritid bruger jeg på min hest og hund, samt træning.

Psykolog

Melina

Jeg er psykolog på Engvang – Den Grønne Skole. Jeg har min kandidat i psykologi fra Københavns Universitet. Jeg startede med at tage en tur omkring Roskilde Universitet, hvor jeg læste Humanistisk Basisuddannelse i halvandet år, indtil jeg fandt ud af, at det var altså meningen jeg skulle være psykolog. Jeg er autoriseret og har løbende taget kortere eller længere kurser og videreuddannelser. Seneste har jeg færdiggjort en 2-årig specialistuddannelse i Narrativ praksis.

Jeg har beskæftiget med behandling af børn/ung og deres familier siden jeg blev færdig i 2013 og desuden været meget optaget af traumepsykologi som har været en stor del af min terapeutiske praksis. Jeg har både været ansat på behandlings- og specialskoler tidligere, hvor jeg har stået for den løbende supervision af særligt lærere og pædagoger.

Som psykolog på Engvang – Den Grønne Skole gør jeg mig umage for at sikre de bedste vilkår for positiv udvikling hos vores børn og unge. Dette sker særligt gennem sparring, supervision og vejledning med de voksne, som er de primære voksne omkring børnene i dagligdagen. Jeg er optaget af at arbejdet dynamisk, men målstyret, så vi netop sikre at vi voksne omkring børnene hele tiden har fokus på, hvordan vi bedst støtter og hjælper barnet mod netop en positiv udvikling. Nysgerrigheden bestræber jeg mig på at have som følgesvend, for den hjælper mig altid hen imod den mening vi som mennesker har brug for, for at forstå både sammen i fællesskab og med os selv.

Pædagogisk ansat

Abdul

Jeg arbejder på Den Grønne Skole som pædagog. 

Senest har jeg arbejdet som vagt i forskellige storcentre i Slagelse og København, hvor jeg i dagligdagen skabte gode relationer til de unge fra lokalområdet, der dagligt færdedes i centrene. 

Derudover har jeg været ansat som vagt på forskellige psykiatriske hospitaler rundt om på Sjælland. 

Denne baggrund har givet mig nogle brugbare værktøjer i forbindelse med konflikthåndtering og relationsdannelse såvel til de unge som de voksne. 

Jeg er glad for mine kollegaer, hvor der er en kultur, der er præget af stor faglighed, udvikling af kompetencer og plads til idéudvikling og kollegiale hyggestunder på tværs af teams og faggrupper. 

Som udgangspunkt ser jeg på udviklingspotentialet i den enkelte elev fremfor udfordringer.  

Udvikling er et pædagogisk nøgleord for mine kollegaer og jeg i vores daglige arbejde med vores elever. 

Lærer

Dorthe

Dorthe har arbejdet i ca 10 år på psykiatriske afdelinger som sygeplejerske før hun tog uddannelsen som lærer.

Herefter har hun arbejdet indenfor specialområdet. Bl.a. Vig specialklasser, DMO, Egholt og Concura.

Dorthe er desuden uddannet som NADA terapeut, ernæringsterapeut og chok traume terapeut.

Dorthe holder i sin fritid af at gå i haven, sy, stikke og passe bier og høns.

Afdelingsleder og Psykoterapeut

Ulrikke

Reg. psykoterapeut og bachelor i Uddannelsesvidenskab fra Aarhus Universitet. Senest diplom i psykiatri fra Københavns Professionshøjskole 2023.

Aktuelt er jeg tovholder på skolevægringsindsatsen, hvor jeg hjælper børn tilbage til fællesskabet; tilbage til livet i og omkring skolen. Det er en opgave, som—efter min overbevisning—skal løftes i flok og fordrer tæt samarbejde mellem familien, barnet og skolen. Derfor tilbyder jeg hjemmebesøg, terapeutiske samtaler og familiebehandling som en del af indsatsen.

Ellers har jeg en fortid på de skrå brædder og i de højere luftlag, idet jeg både har lavet musicals, revy og teater og arbejdet som stewardesse ved siden af mine studier.

Socialpædagog

Kirsten

Jeg er uddannet socialpædagog og har overbygning med autisme og psykologi. Jeg er også uddannet Nada behandler og Mindfulness. Jeg blev færdiguddannet i 2008 og har siden arbejdet med børn og unge. 

På Engvang – Den grønne skole kan jeg arbejde med det jeg brænder for, nemlig det at kunne give børnene en tryghed og varme, samt glæden ved livet. 

Jeg bor i Bråde, er gift og har en voksen søn og er plejemor for en pige på 8 år. Min fritid ynder jeg at bruge i sommerhuset med familie og venner. 

Pedel

Kim

Jeg er ansat på skolen som pedel og alt muligt forefaldende håndværsarbejde. Før det er jeg udlært maskinarbejder og har i mange år arbejdet på odsherredsbanen. Jeg er også uddannet ejendomsfunktionær, det har jeg brugt i forbindelse med arbejde som pedel på Holbæk Lilleskole. Jeg bor i Holbæk og hygger mig i min fritid med samlesæt af modelfly og skibe.

Lærer og TR

Thor

Jeg er uddannet lærer, med linjefag i matematik, biologi, og engelsk.

Jeg har arbejdet med unge inden for specialområdet siden, 2017

Jeg tror på tryghed og relations arbejde er vejen frem, og skal i spil, før der er plads til faglig undervisning.

Jeg elsker at inddrage elevernes egne interesser i undervisningen og tror på man kan lege sig til meget viden.

I min fritid kan jeg godt lide at nørde med pc, og spille squash

Lærer

Nen

Jeg hedder Nen Kjær og er lærer i Håndværk og Design på Engvang – den grønne skole.

Jeg bor på Djursland og af samme årsag er timerne i Håndværk og Design lagt, så jeg kommer hver anden uge og giver den hele armen.

Jeg er 67 år og bortset fra de sidste 2 år, hvor jeg troede jeg skulle være pensionist, har jeg arbejdet, først som vikar og senere som lærer, siden jeg var 17 år, dog sporadisk afbrudt af en tid som henholdsvis soldat, sygehjælper, pædagogmedhjælper, barselskone og studerende på RUC.

Mit sidste ansættelsesforhold varede 23 år og foregik på Ryomgaard Realskole midt på Djursland. En privatskole med tilhørende kostskole for børn med adfærdsvanskelige forældre.

Mekaniker og SKP

Brian

Jeg hedder Brian og underviser i mekanik og værksted. Med erfaring fra arbejde med unge i Odsherred og otte års praktisk erfaring som mekaniker og ejer af mit eget Auto/MC-værksted, bringer jeg en unik blanding af viden og lidenskab ind i undervisningen.

Min tilgang til undervisning er hands-on og engagerende. Jeg brænder for at lære eleverne alt om mekanik, fejlsøgning og pladearbejde og samtidig støtte dem i at udvikle sig som enkeltpersoner.

Uden for skolen kan I finde mig på min motorcykel eller i træningslokalet, hvor jeg dyrker kyokushin. Jeg ser frem til at være en del af elevernes læringsrejse!”

Pædagogisk ansat

Heidi

Information kommer snart…

Kognitiv adfærdsterapeut

Lasse

Information kommer snart…

Mentor og pædagogisk ansat

Martin

Jeg kommer med en baggrund i Kriminalforsorgen, hvor jeg var mentor i 2 år. Derefter var jeg ansat som pædagog på dag- og behandlingsstedet Søbæk, hvor jeg arbejdede i 10 år. I den periode varetog jeg alt fra enmandsprojekter for de stærkest udfordrede unge til elever med diagnoser.

Jeg har kurser i Nada, autisme, mentalisering, HAP (misbrugsbehandling), magtanvendelse, epilepsi og livredning.

I de seneste 2 år har jeg været pædagog på Engvang – Den Grønne Skole, hvor jeg pt. er i I-klassen.

Jeg er gift, dyrker kampsport og er motorcykelentusiast.

Pædagogstuderende og misbrugsbehandler

Mia

Jeg har været vikar på Engvangsskolen i et års tid og er nu fuldtidsansat
som pædagog. Jeg er med til at gøre klar til maden, hjælper hvor jeg kan, ude
og gåture med eleverne og giver en masse kærlige krammer til dem der ønsker.

Jeg brænder for at skabe en god og tryg relation til
eleverne, og støtte dem i de fag der er behov. 

Jeg er uddannet salgsassistent tilbage i 2006, men at
arbejde med unge mennesker trak mere og mere i mig, og derfor valgte jeg at gå
en ny vej. Jeg har tidligere arbejdet med udviklingshæmmet borger i et års tid
på et aktivitetscenter i Høng.   

 

Privat bor jeg med mine 3 børn lidt ude for Holbæk. 

Psykoterapeut

Christina

Jeg har arbejdet på Engvang den grønne skole siden februar 2024. 

Jeg begyndte i 2001 at arbejde i det social/psykiatriske område for voksne. 

Startede på et opholdssted i Odsherred. 

Jeg har i 8 år været leder af eget opholdssted også for voksne, men savnede at være tættere på de mennesker jeg arbejde med, og valgte derfor at stoppe som leder. Jeg har arbejdet på en del forskellige opholdsteder for både voksne/unge og børn. 

Har siden 2019 arbejdet på dagbehandling skole. 

Jeg har en 3 årig leder uddannelse, en 4 årig psykodynamisk psykoterapeut uddannelse, 2 mindfulness uddannelser og en del forskellige kurser, relevante for special området. 

Jeg bor i Asnæs, har 2 voksne piger, og et barnebarn. 

Pædagog

Tanja

Jeg er uddannet socialpædagog med flere års erfaring indenfor arbejdet i enkeltmandsprojekter og idet hele taget med unge i en udsat situation og sociale problemer.

Ligeledes har jeg bade taget medicinhåndteringskurser og kurser i magtanvendelser.

Jeg har arbejdet på Engvang – Den grønne skole, siden december 2023, hvor jeg er ansat i fleksjob, til at varetage morgen SFO’en i indskolingen. – En god start, giver det bedste finish. Så jeg sætter meget ind i at give børnene den bedste start på dagen, så de er rustet til at møde resten af dagen, med motivation, gåpåmod og godt humør.

 

 

Lærer og makeupartist

Racha

Jeg er uddannet folkeskolelærer (udskolingen) med linjefag i Samfundsfag, Engelsk og Madkundskab. Jeg har undervist i DSA.

Udover det har jeg flere andre uddannelser jeg har makeupartistuddannelsen, negletekniker, Media Communications and Visual studies og Innovative Fashion management.  

 

Jeg har arbejdet med udsatte unge af særlig karakter på blandt andet bosteder, sikret/særligt sikret institutioner, hvilket har givet mig en bred vifte af indsigter i hvad det vil sige at have 1 til 1 erfaring fra et skolefagligt perspektiv til en pædagogisk indgangsvinkel.

 

Kernen for mig som lærer er hvordan man viser omsorg, respekt, forståelse og disciplin, dette for at få opbygget et læringsmiljø med plads til alle. Der lægges vægt på trivsel og positive fælleskaber i udvikling af samarbejdsrelationer, med fokus på at styrke de unge til at blive kompetente til at begå sig i et samfund uden de helt store udfordringer.

 

Til dagligt er jeg en engageret mor til tre drenge, hvor jeg gør en dyd ud af at skabe trygge rammer for det enkeltes barns behov, for derved at vi sammen kan skabe kerneværdier for et sundt og velfungerende teamwork, for os som en lille familie.

Lærer

Charlotte

Jeg er uddannet lærer med linjefag i biologi, historie og natur/teknologi og har specialiserings moduler i børn med diagnoser og inklusion, bevægelse i skolen samt klasserummet på udebane.

Jeg har arbejdet som lærer og pædagog i et år, efterfulgt af en pause hvor jeg arbejdede som kontrollant og supervisor med ansvaret for 27 ansatte.

Tidligere har jeg arbejdet som lægesekretær og butiksassistent.

På Engvang – Den grønne skole har jeg fået muligheden for at udleve min drøm, at arbejde med børn og unge der har brug for en solid relation, struktur, forståelse og omsorg. En skole hvor relations arbejdet kommer før alt andet og det er heri jeg finder mine værdier.

På Engvang – Den grønne skole underviser jeg i dansk, engelsk, matematik og historie.

Jeg bor i Holbæk med min søn og kæreste, jeg elsker at bruge min fritid på familie og venner, træning, hækle, nyde naturen, video- og pc spil.

Pædagog

Søren

Mød Søren – en bemærkelsesværdig professionel med en imponerende baggrund. Søren er uddannet skibsassistent, tjener, pædagog, psykoterapeut og konfliktmægler. Hans alsidige færdigheder og brede erfaring gør ham til en ekstraordinær ressource.

Uanset om det er i rollen som pædagog, hvor han skaber trygge miljøer for sårbare unge, som psykoterapeut, der hjælper med at løse komplekse problemer, eller som konfliktmægler, der finder løsninger, er Søren kendt for sit sympatiske væsen og dedikation til at hjælpe andre.

Socialpædagog

Christian

Som faglig relevans til mit arbejde på Engvang – Den Grønne Skole er jeg uddannet socialpædagog fra Absalon i Roskilde, hvor jeg primært har arbejdet med udsatte unge de sidste 5 år, indenfor det socialpsykiatriske område i Roskilde kommune. Jeg har derudover taget moduler til diplomuddannelsen i psykosocial rehabilitering og recovery, samt kurser i indsatser omkring misbrugsrelateret sager.

På Engvang – Den Grønne Skole specialiserer jeg mig primært med 1-1 opgaver. Jeg elsker den uforudsigelige hverdag der kan opstå og at finde løsninger, så den unges trivsel kan sikres og vi samtidig får en konstruktiv og faglig dag. Arbejdet med at mentaliserer med de unge, og få et indblik i deres perspektiv, og sammen i øjenhøjde finde løsninger, så vi øger mulighederne for personlig og faglig udvikling, er en mærkesag for mig. Dertil sidder jeg i tæt sparring med en række af mine lærer kollegaer som kan understøtte den faglige kvalitet i mit arbejde, så den unge får en helhedsorienteret indsats i mit 1-1 samarbejde.

Jeg håndtere også det tværfaglige samarbejde, der ofte er mellem kommuner, psykiatri, familier og pårørende til den unge og kan understøtte den unge på hele rejsen hos Engvang i flere aspekter end det faglige.

Min livserfaring drager mig naturligt til faget, og at kunne støtte den unge med at komme videre i livet og se udviklingen menneskeligt og fagligt, giver mig den største trivsel i jobbet og i den forstand er jeg privilegeret ved at arbejde på Engvang.

Pædagogisk medhjælper

Mathilda

Jeg blev student her i sommeren 2024 og afsluttede idrætslinjen med hovedfagene idræt, dansk, engelsk og biologi.

Ved siden af mit arbejde på Engvang – Den Grønne Skole, har jeg en stor interesse for sport og for at udforske menneskets udvikling.

 Jeg brænder for, at alle mennesker skal gennemgå personlig udvikling og skabe deres eget liv med den nødvendige støtte.

Jeg drømmer om at studere psykologi og arbejder hen imod en fremtid som enten lærer eller psykolog. Derfor er jeg meget taknemmelig for muligheden for at arbejde på denne skole og få værdifuld erfaring.

 

Lærer

Jan

Med min ansættelse på Engvang Den Grønne skole, er mit arbejdsliv gået ”Full cirkel”

Det var som lærer jeg, først i halvfemserne, startede mit professionelle arbejdsliv, og det med en særlig interesse for de unge, der behøver en særlig indsats.

Den interesse har jeg beholdt hele mit arbejdsliv, men i mange forskellige kontekster.

Først som lærer på almindelige folkeskoler, så som lærer på dagbehandlingsskoler, men altid med det samme mindset: ”alle har en chance her i livet med den rette tilgang!”

Da jeg på et tidspunkt syntes jeg boblede over af gode idéer, besluttede jeg mig for at sige ”ja tak” til at blive skoleleder på et større Dagbehandlingstilbud. Jeg havde en tro på, at mine idéer kunne flytte skolens konceptuelle tanker til et bedre sted.

Jeg vil gerne selv tro på at jeg nåede et stykke vej, inden jeg tabte pusten og forsøge mig i kommunalt regi i stedet.

Her blev jeg ansat som afdelingsleder i Holbæk Kommune, med ansvar for Uddannelsesvejledning og Den kommunale kontaktpersonordning.

Min ansættelse faldt sammen med ”Lov om bedre vej til uddannelse og job” i 2019, hvilket betød jeg fik lov til, sammen med to andre afdelingsledere, at udvikle den samlede kommunale ungeindsats i Holbæk kommune.

Mine meritter i den proces fik Tårnby kommune til at opfordre mig til at søge en stilling som Chef for den samlede kommunale ungeindsats på Amager. Jeg fik stillingen, og stod nu, lige pludselig med ansvaret for alle unge op til 30 år i to kommuner.

Nu skulle man tro jeg havde fået mulighed for at opfylde min ambition om, at hjælpe udsatte unge til chancen for et bedre liv. Det troede jeg i alle tilfælde selv på!

Virkeligheden er desværre, at man som kommunal chef, er kommet så langt væk fra kerneopgaven, at man ikke længere har tid og rum til at tænke på individet. Borgere er blevet tal man flytter rundt i budgetter og statistikker.

Når man som jeg, gerne vil være tæt på borgeren, den unge, eller eleven, så er man som kommunal chef, gået helt galt i byen.

Så jeg satte mig ned at opgjorde status over mit arbejdsliv, og kom frem til, at det fremover skulle bruges anderledes.

Jeg ringede til min gamle ven og kollega, Jesper Rasmussen, vores alle- steds- nærværende chef på Engvang Den Grønne skole, og spurgte om han ikke havde brug for en lærer i dette skoleår?

Det havde Jesper heldigvis.

Mange vil mene jeg har taget et gevaldigt hop ned af karrieretrappen, men det gør ingenting.

Jeg er glad hver dag jeg går på arbejde, og mærker hvordan jeg dagligt, sammen med mine gode kollegaer, rent faktisk gør en forskel for de unge.

Det giver mening for mig, og det er jeg sikker på det vil gøre mange år frem i tiden.

Jeg har godt nok gået en ordentlig omvej for at se det, men det er her på Engvang Den Grønne Skole jeg hører hjemme, og det er her jeg mærker jeg gør den største forskel for de unge.

For mig gav det mening at gå ”Full cirkel”

Pædagog

Trine

Hej

Jeg hedder Trine. Jeg blev uddannet som pædagog i 2000. I de 24 år har jeg lavet lidt af hvert. Jeg startede i en børnehaveklasse, været souschef i en børnehave, men hovedsageligt har jeg arbejdet inden for det socialpædagogiske område både i socialpsykiatrien, som SKP og på behandlingshjem. Jeg har en kognitiv adfærdsterapeutisk grunduddannelse som danner grundlag for alt mit pædagogiske arbejde.

På Engvang Den Grønne Skole vil jeg gerne være med at skabe gode dage, hvor der er plads til at grine, forfølge de gode ideer, at det er okay, man ikke altid kender svarene, hvor de voksne husker aftalerne og gerne gør det ekstra, der skal til…

Pædagog

Jan

Marie har været uddannet pædagog i 35 år. Derudover har hun en diplom uddannelse i pædagogik og læst neuroaffektiv udviklingspsykologi hos Susan Hart. Marie har været arbejdet i SFO, været familiebehandler og har de sidste 24 år arbejdet på dagbehandlingsskoler, primært i indskolingen.

 På Engvang – Den Grønne Skole er Marie ansat i indskolingen. Hvor hun tilrettelægger undervisningen og bruger hendes viden til at skabe en skoledag, hvor faglighed og bevægelse går hånd i hånd. Hvor fællesskabet er i højsædet, men også er plads til den enkelte elevs individualitet.

Ungerne kender Marie som omsorgsfuld, en der sætter en tydelig ramme, altid er med på sjov og meget begejstreret for gode ideer.