Besøg af borgmesteren

Skrevet 27. februar 2024

Med eleverne Mikkel Runefelt og Yasmin Jensen som forrygende værter og fortællere havde vi i dag på Engvang – Den Grønne Skole besøg af Holbæks allestedsnærværende borgmester Christina Krzyrosiak Hansen, Bjørn Schülein, erhvervskonsulent i Holbæk Kommune, 3 borgmesterpraktikanter. Gæstene kom, som vi sad sammen med vores elskede samarbejdspartner Simon Vainio, der er afdelingsleder på Opholdsstedet Suhrs, og som valgte at være med i samtalen.

1 time med højt humør og snakke, der bragte os vidt omkring emner, som blandt andet berørte nødvendigheden af særlig støtte til udsatte unge; ungdommens forventnings- og prøvepres og vigtigheden af at passe på sig selv – også i lederstillinger.

Samtalen kom også ind på samarbejdet mellem kommune og det private, herunder nødvendigheden af hurtig sagsbehandling; socialt sindelag gennem deltagelse i frivillige projekter med samfundsgavnlig nytteværdi. Tak til alle vores relevante og kompetente gæster, som villigt svarede på vores utallige spørgsmål, og som selv havde ganske mange relevante spørgsmål den anden vej.

En særlig tak til Mikkel og Yasmin, som med stor nervøsitet, men med fortællerlyst og overblik delte deres tankevækkende historier og tanker om støtte, skole og opholdssteder. En særlig tak til Christina, hvis nærvær og engagement er outstanding, og som vi tager på ordet om et snarligt gensyn!